Με το παραπάνω σχόλιο ξεκίνησε τις δηλώσεις του στο τέλος της πρώτης αγωνιστικής ημέρας ο Ott Tanak, ο οποίος βρίσκεται επικεφαλής της κατάταξης έπειτα από έξι ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 135,02 χιλιομέτρων.
Η ατάκα του Εσθονού οδηγού της Hyundai αντικατοπτρίζει πλήρως τον υψηλό βαθμό δυσκολίας του αγώνα. Κάτι που βίωσε από την πρώτη κιόλας ε.δ. η πλειονότητα των αγωνιζομένων, και δεν είναι τυχαίο ότι στο τέλος της ημέρας «ανταμείφθηκε» το πλήρωμα που κατάφερε να μείνει μακριά από τα περισσότερα προβλήματα, έχοντας κάνει έναν έξυπνο και σταθερά γρήγορο αγώνα. Μπορεί ο Ott Tanak να δυσκολεύτηκε σε κάποια σημεία με το setupτης ανάρτησης του Hyundai i20 N Rally 1, όμως συνολικά οι επιδόσεις του ήταν διαρκώς επιπέδου κορυφής.
Στο στρατόπεδο της Toyota, o πρωτοπόρος έως και την 4η ε.δ. Sebastien Ogier είδε την προσπάθειά του έως εκείνο το σημείο να εξανεμίζεται, αφού μέχρι την επιστροφή του στο νυχτερινό service έχασε περίπου 2,5 λεπτά λόγω προβλήματος στο τούρμπο του GR Yaris Rally 1. Μηχανική βλάβη έβαλε τέλος και στην προσπάθεια του Elfyn Evans για διάκριση στις ελληνικές ειδικές διαδρομές, ενώ συνολικά η Toyota Gazoo Racing δε θα θέλει να θυμάται τίποτα από αυτή την ημέρα, έχοντας δει και τον Takamoto Katsuta να εγκαταλείπει έπειτα από έξοδο, που… του στοίχισε έναν τροχό.
Κάπως έτσι, η Hyundai Shell Mobis αυτήν τη στιγμή απολαμβάνει ένα «1-2-3», το οποίο ωστόσο δεν ήταν απλή υπόθεση. Πιο συγκεκριμένα, μπορεί ο Dani Sordo να ολοκλήρωσε την ημέρα στη 2η θέση, όμως κατά το απογευματινό σκέλος αναγκάστηκε να οδηγήσει χωρίς την υποστήριξη της υβριδικής μονάδας του i20 Ν. Ο Thierry Neuville, από την πλευρά του, εκτός από το γεγονός ότι εκκινούσε πρώτος στις ειδικές διαδρομές και άρα «καθάριζε» το δρόμο, αντιμετώπισε και πρόβλημα με τον κινητήρα του δικού του i20 Ν, που ρέταρε, και σε σημεία λειτουργούσε με τρεις κυλίνδρους στο πρωινό σκέλος. Παρ’ όλα αυτά, στο τέλος της ημέρας βρίσκεται να συμπληρώνει του ιδανικό «1-2-3» της κορεατικής ομάδας.
Μόνο απογοήτευση θα αισθάνονται στην M-Sport Ford, και όχι άδικα, αφού είδαν τον εξαιρετικό στο πρωινό loop Adrien Fourmaux να εγκαταλείπει στην 4η ε.δ. εξαιτίας σπασμένης ανάρτησης, έπειτα από χτύπημα σε πέτρα σε ένα άλμα – και ενώ ήταν δεύτερος με το Ford Puma Rally 1. Ανεπηρέαστος δεν έμεινε ούτε ο δεύτερος οδηγός της ομάδας, ο Gregoire Munster, αφού στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα δε λειτουργούσε το χειρόφρενό του, ενώ ένα κλατάρισμα στο κλείσιμο του σκέλους ήρθε να ολοκληρώσει τη σημερινή του ατυχία.
Τέταρτος, πίσω από τα Hyundai, βρίσκεται ο Sebastien Ogier, ο οποίος μάλιστα δήλωσε απερίφραστα πως ο Thierry Neuville τον καθυστέρησε στην πρώτη ε.δ. της ημέρας, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ο Εσθονός Robert Virves με Skoda Fabia Rally 2, που βρίσκεται επικεφαλής στην κατηγορία WRC2. Συνολικά τα πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally 2 φιγουράρουν εντυπωσιακά ψηλά στην κατάταξη, λόγω όσων συνέβησαν στα Rally 1.
Στη μεταξύ τους πάντως μάχη, ο Vivres είναι μόλις 1,5 δλ. εμπρός από τον Sami Pajari (Toyota GR Yaris Rally 2), ο οποίος το πρωί έχασε χρόνο έπειτα από κλατάρισμα.
Ο Παναγιώτης «Ρουστέμης» με Skoda Fabia RS Rally 2 έχει καταφέρει να σκαρφαλώσει στη 16η θέση της γενικής κατάταξης και να φιγουράρει πρώτος ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα! Ο ταλαντούχος Έλληνας οδηγός σημειώνει πολύ καλούς χρόνους, αποφεύγοντας προβλήματα. Από ελληνικής πλευράς, άτυχος στάθηκε ο Λάμπρος Αθανασούλας, που εγκατέλειψε έπειτα από έξοδο, όπως και ο Βασίλης Βελάνης, από πρόβλημα στην κρεμαγιέρα. Από την πλευρά του, ο Γιώργος Αμούτζας δεν κατάφερε να πάρει γεύση από τον αγώνα, αφού το πλήρωμα απώλεσε το καρνέ του, με αποτέλεσμα να τεθεί εκτός αγώνα για την πρώτη ημέρα.
Όσον αφορά το JWRC, μπορεί ο Maior Norbert να βρίσκεται πρώτος ανάμεσα στα πληρώματα των μελλοντικών Πρωταθλητών, αλλά ο Εσθονός Romet Jurgenson από τη δεύτερη θέση είναι αυτός που χαμογελάει πιο πλατιά από όλους, αφού με αυτό το αποτέλεσμα παραμένει μαθηματικά εντός κατάκτησης του τίτλου. Τις εντυπώσεις ωστόσο στην κατηγορία έχει κερδίσει ο Τούρκος Ali Turkkan, που βρίσκεται τρίτος και, αν δεν είχε ένα κλατάρισμα, θα ήταν πρώτος με σημαντική διαφορά…
Όπως έχουν αναφέρει και όλα τα πληρώματα, η αυριανή ημέρα αναμένεται η πιο δύσκολη του αγώνα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει πέντε σκληρές ε.δ. χωρίς ενδιάμεσο σέρβις, με τον «επίλογο» να γράφεται στην EKO Super Special Stage στον ΣΕΑ «Σείριος», εμπρός από τα μάτια χιλιάδων θεατών που θα βρεθούν στο χώρο. Στο χειροκρότημα θα φανεί ποιος έχει το σθένος να διεκδικήσει ό,τι περισσότερο μπορεί να πάρει από το Ράλλυ των Θεών σε μία ημέρα συνολικού μήκους 695,64 χιλιομέτρων.
ΔΗΛΩΣΕΙΣ
#20 Sami PAJARI / Enni MÄLKÖNEN
«Δεν ήταν καλό το πρωί για εμάς με το κλατάρισμα. Είναι ένα μεγάλο και δύσκολο ράλλυ, όλα μπορούν να συμβούν. Για την ώρα τα πράγματα δείχνουν καλά για εμάς. Το αυτοκίνητο είναι πολύ δυνατό και δεν έχουμε προβλήματα. Θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο».
#21 Yohan ROSSEL / Florian BARRAL
«Σίγουρα η μέρα ήταν πολύ θετική για μένα, τον συνοδηγό μου και την ομάδα. Πετύχαμε κορυφαίους χρόνους και ήμασταν μπροστά. Αλλά στο τέλος της τελευταίας ειδικής είχαμε κλατάρισμα. Το Ράλλυ έχει δρόμο ακόμη, θα συνεχίσουμε να παλεύουμε».
#22 Lauri JOONA / Ville MANNISENMÄKI
Εγκατέλειψε στην ΕΔ5 από μηχανικό πρόβλημα.
#23 Nikolay GRYAZIN / Konstantin ALEKSANDROV
«Είχαμε ένα κλατάρισμα και χάσαμε πολύ χρόνο. Δεν είχαμε σπουδαίο ρυθμό, πηγαίναμε φυλαγμένα. Αύριο θα κάνουμε το ίδιο και θα προσπαθήσουμε να αποφύγουμε τα λάθη».
#25 Georg LINNAMÄE / James MORGAN
Εγκατέλειψε στην ΕΔ2, λόγω εξόδου.
#26 Joshua MCERLEAN / James FULTON
«Πρώτη φορά στο Ακρόπολις και προσπαθούμε να έχουμε καθαρά περάσματα. Αύριο είναι μεγάλη μέρα, χωρίς σέρβις. Θα είναι πολύ δύσκολη».
#27 Gus GREENSMITH / Jonas ANDERSSON
Χτύπησε αγελάδα στην ΕΔ6 και εγκατέλειψε.
#28 Robert VIRVES / Aleks LESK
«Καταφέραμε να αποφύγουμε τα προβλήματα και όλα πήγαν καλά. Αύριο θα προσπαθήσουμε να οδηγήσουμε όσο το δυνατόν ταχύτερα, χωρίς να σπάσουμε το αυτοκίνητο».
#29 Kajetan KAJETANOWICZ / Maciej SZCZEPANIAK
«Η μίζα χάλασε από το προηγούμενο σέρβις. Αλλά αυτό είναι το Ακρόπολις – ένα πολύ απαιτητικό ράλλυ».
#30 Fabrizio ZALDIVAR / Marcelo DER OHANNESIAN
«Ήταν αρκετά δύσκολα, είχαμε ένα κλατάρισμα, αλλά οδηγήσαμε αρκετά έξυπνα ώστε να μην αντιμετωπίσουμε περαιτέρω προβλήματα. Τώρα είμαστε στην τέταρτη θέση. Στην τελευταία ειδική χάσαμε χρόνο, ίσως θα μπορούσαμε να έχουμε παλέψει και για την τρίτη θέση. Μένουν όμως άλλες δύο μέρες γι’ αυτό».
#34 Pierre-Louis LOUBET / Loris PASCAUD
Εγκατέλειψε στην ΕΔ1, λόγω εξόδου.
#35 Armin KREMER / Ella KREMER
«Ήταν μια δύσκολη μέρα για μας, αλλά είμαστε επικεφαλής του Masters Cup και είμαστε χαρούμενοι. Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι δύσκολο και σκληρό και οι υψηλές θερμοκρασίες μέσα στο αυτοκίνητο το κάνουν ακόμα δυσκολότερο. Αν βρούμε καλό ρυθμό αύριο, θα καταφέρουμε να διατηρήσουμε τη θέση μας».
#36 Georgios VASILAKIS / Thomas KRAWSZIK
«Το δεύτερο σκέλος ήταν πολύ καλύτερο, γιατί κάναμε την Παύλιανη -η Δάφνη ήταν κουραστική γιατί είναι κατηφόρα- και τον Ταρζάν, που τον χάρηκα ιδιαίτερα. Θα βελτιώσουμε το στήσιμο των αναρτήσεων για αύριο».
#38 Lambros ATHANASOULAS / Nikolaos ZAKCHAIOS
Εγκατέλειψε στην ΕΔ1, λόγω εξόδου.
#39 Georgios KECHAGIAS / Nikolaos PETROPOULOS
«Η σημερινή μέρα δεν ήταν πολύ σκληρή. Θεωρώ αύριο θα είναι πιο σκληρές ειδικές και πιο δύσκολη μέρα γενικότερα, χωρίς σέρβις».
#40 Panagiotis ROUSTEMIS / Christos BAKLORIS
«Από τα πιο σκληρά Ράλλυ Ακρόπολις των τελευταίων ετών. Είμαστε πρώτοι Έλληνες, με πάνω από ένα λεπτό διαφορά. Είναι πολύ στενάχωρο που δεν συνεχίζει ο Λάμπρος, γιατί πιστεύω πως θα είχαμε πολύ ωραία μάχη. Έτσι όπως έχει τώρα η κατάσταση, πρέπει να διατηρήσουμε την πρώτη θέση».
#41 Vasileios VELANIS / Ilias PANAGIOTOUNIS
Εγκατέλειψε στην ΕΔ5, λόγω προβλήματος στο σύστημα διεύθυνσης.
#43 Georgios-Alexandros AMOUTZAS / Georgios ILIOPOULOS
Εγκατέλειψε στην ΕΔ5, λόγω απώλειας καρνέ.
#48 Nikolaos PAVLIDIS / Allan HARRYMAN
«Δεν είναι για την ηλικία μας αυτά, νομίζω! Είχαμε κλατάρισμα, πέσαμε πίσω στην κατάταξη. Προσπαθήσαμε να πάμε πιο γρήγορα και είχαμε φθορά στα ελαστικά, το βασικό είναι όμως ότι τερματίσαμε την πρώτη μέρα σε ένα πάρα πολύ δύσκολο Ακρόπολις. Ο σκοπός μας είναι να τερματίσουμε».