Ο Τιερί Νεβίλ ήταν ο νικητής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024. Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai, που προηγείται στη βαθμολογία του WRC, οδήγησε συνετά, αποφεύγοντας το περιττό ρίσκο και χωρίς να παρεκκλίνει στιγμή από το πλάνο του, δικαιώθηκε σε απόλυτο βαθμό, αφού κατάφερε να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στην Ελλάδα για δεύτερη φορά στην καριέρα του μετά το 2022. Και όλα αυτά ενώ την πρώτη ημέρα εκκινούσε πρώτος στις ειδικές διαδρομές και άρα «καθάριζε» το δρόμο, αντιμετωπίζοντας παράλληλα και πρόβλημα με τον κινητήρα του δικού του i20 Ν. Με τη νίκη στη χώρα μας ο Νεβίλ απέκτησε τεράστιο πλεονέκτημα για να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής.
Τη 2η θέση κατέλαβε ο Ντάνι Σόρντο. Η διαφορά του από τον νικητή ήταν 1 λεπτό, 36 δευτερόλεπτα και 8 δέκατα. Ο Ισπανός οδηγός της Hyundai, τα πήγε περίφημα, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε. Στην 9η ειδική διαδρομή ένα κλαταρισμένο ελαστικό διέλυσε το πίσω δεξί φτερό του i20 N, με αποτέλεσμα να έρθει αντιμέτωπος στις υπόλοιπες ειδικές με τη σκόνη που εισχωρούσε ανελλιπώς στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Ακόμη στα απογευματινά περάσματα της Παρασκευής αναγκάστηκε να οδηγήσει χωρίς την υποστήριξη της υβριδικής μονάδας.
Ο Σόρντο βρέθηκε στη 2η θέση, μετά την ατυχία που είχε ο Σεμπαστιάν Οζιέ στην τελευταία ειδική του αγώνα «Ελευθεροχώρι 2», που αποτέλεσε και την Wolf Power Stage. Ο οδηγός της Toyota ήταν επικεφαλής της Super Sunday, όμως ένα τουμπάρισμα τον άφησε εκτός μιας θέσης στο βάθρο. Αυτό ήταν ένα μεγάλο πλήγμα για τον Οζιέ, και ένα τεράστιο βήμα τίτλου για τον Τιερί Νεβίλ, ο οποίος αύξησε τη διαφορά στους 34 βαθμούς από τον Γάλλο. Ο Οζιέ χρειάστηκε τη βοήθεια των θεατών προκειμένου να επιστρέψει στον δρόμο και τερμάτισε προκειμένου να πάρει τους 12 βαθμούς του Σαββάτου. Να σημειώσουμε ότι ο 8 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είχε χάσει πολύτιμο χρόνο και στις δύο τελευταίες ειδικές του 1ου σκέλους, λόγω προβλήματος στο τούρμπο του GR Yaris.
Στην 3η θέση τερμάτισε ο Οτ Τάνακ της Hyundai, που είχε δύο κλαταρίσματα στην 7η ειδική διαδρομή, εκ των οποίων το πρώτο αναγκάστηκε να επιδιορθώσει μέσα στην ειδική κι ένα μικρό στο εμπρός αριστερό λάστιχο στο «Ελευθεροχώρι 2». Με την είσοδο του Τάνακ στην πρώτη τριάδα του αγώνα, η Hyundai επανέλαβε το θριαμβευτικό 1-2-3 που είχε κάνει στο «Ράλι των Θεών» το 2022. Παράλληλα η κορεάτικη ομάδα συνεχίζει να προηγείται στη βαθμολογία των κατασκευαστών.
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 επιβεβαίωσε τον χαρακτήρα του πιο απαιτητικού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Μια δοκιμασία για πληρώματα και αυτοκίνητα, που πέραν των σκληρών ειδικών διαδρομών είχαν να αντιμετωπίσουν τις υψηλές θερμοκρασίες αλλά και το απρόβλεπτο που καραδοκούσε σε κάθε στροφή. Δεν είναι τυχαίο ότι «ανταμείφθηκαν» αυτοί που κατάφεραν να μείνουν μακριά από τα περισσότερα προβλήματα, έχοντας κάνει έναν έξυπνο και σταθερά γρήγορο αγώνα.
Αξιοσημείωτο το γεγονός ότι κανένα άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας Rally1 δεν κατάφερε να βρεθεί εντός της κορυφαίας δεκάδας της γενικής κατάταξης, αφού οι περισσότεροι οδηγοί είχαν εγκαταλείψει σε κάποια φάση του αγώνα κι είχαν επιστρέψει αργότερα με SuperRally, όπως για παράδειγμα ο Τακαμότο Κατσούτα, Έλφιν Έβανς και ο Αντριάν Φουρμό. Ο τελευταίος έκανε τον ταχύτερο χρόνο Wolf Power Stage παίρνοντας 5 βαθμούς.
Στην κατηγορία WRC2 είχαμε απίθανη εξέλιξη. Ο Φινλανδός Σάμι Πάγιαρι με Toyota GR Yaris έκανε τον ίδιο χρόνο 3 ώρες, 45 λεπτά, 5 δευτερόλεπτα και 3 δέκατα με τον Εσθονό Ρόμπερτ Βίρβες, που οδηγούσε ένα Skoda Fabia RS. Τελικά νικητής αναδείχθηκε ο Πάγιαρι, χάρη στα καλύτερα αποτελέσματα που είχε ανά ειδική διαδρομή σε σχέση με τον Βίρβες, τερματίζοντας στην 4η θέση της γενικής.
Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 κρίθηκε και το πρωτάθλημα του Junior WRC. O Εσθονός, Ρόμετ Γιούργκενσον τερμάτισε στη 2η θέση του αγώνα κι εξασφάλισε τον τίτλο με βραβείο τη συμμετοχή του σε τέσσερις αγώνες του WRC της νέας σεζόν με ένα Ford Fiesta Rally2. Νικητής στο Ακρόπολις ήταν ο Ρουμάνος Νόρμπερτ Μάιορ. Στον συγκεκριμένο θεσμό όλοι αγωνίστηκαν με αυτοκίνητο Ford Fiesta Rally3. Επομένως τη διαφορά έκανε το οδηγικό ταλέντο.
Ανέκαθεν τα ελληνικά πληρώματα είχαν μια ξεχωριστή θέση στο Ράλλυ Ακρόπολις, καθώς ο αγώνας αποτελούσε μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να μετρήσουν τις δυνάμεις τους. Πρώτο ελληνικό πλήρωμα και 12οι στη γενική κατάταξη ήταν οι Παναγιώτης Ρουστέμης-Χρήστος Μπακλώρης με Skoda Fabia RS.
Στον φετινό αγώνα συμμετείχαν και δύο συνοδηγοί από τη Λαμία. Ο Ο Γιώργος Κακαβάς στο δεξί μπάκετ του Νώντα Καρανικόλα και ο Βασίλης Κούγιας, που βρέθηκε στο πλευρό του Κύπριου Λοΐζου Παπαγεωργίου.
Aπό τα highlights του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 ήταν η υπερειδική του Σαββάτου στον «Σείριο». Η ΕΚΟ Super Special Stage, συνολικού μήκους 1.97 χιλιομέτρων, διέτρεξε τον περιβάλλοντα χώρο του σταθμού, καθώς και τμήμα του αυτοκινητοδρόμου στο ρεύμα από Λαμία προς Αθήνα. Το εγχείρημα ήταν πρωτοποριακό, καθώς ανάλογο της φετινής υπερειδικής δεν έχει επιχειρηθεί από καμία διοργανώτρια χώρα σε αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA. Τα αυτοκίνητα πρόσφεραν πλούσιο θέαμα στους περίπου 15.000 θεατές που βρέθηκαν στην περιοχή της Μαλακάσας με τον Τιερί Νεβίλ να κάνει τον καλύτερο χρόνο.
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ξεκίνησε από τη Λαμία, την έδρα του αγώνα. Στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, που φιλοξένησε το σέρβις παρκ και το αρχηγείο, έγινε για πρώτη φορά σε επίπεδο WRC η πανηγυρική τελετή εκκίνησης, που ολοκληρώθηκε με τη συναυλία της Έλενας Παπαρίζου και του Μανώλη Κονταρού.