Από το STAR Κεντρικής Ελλάδας παρακολουθήσατε και φέτος το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ.
Ο θεσμός του ERC το 2020 επηρεάστηκε σημαντικά από την πανδημία του κορονοϊού. Αρκετοί αγώνες ακυρώθηκαν με αποτέλεσμα να διεξαχθούν μόνο πέντε γύροι.
Πρωταθλητής Ευρώπης, για δεύτερη φορά στην καριέρα του, αναδείχθηκε ο Αλεξέι Λούκιανουκ. Ο Ρώσος οδηγός, με Citroen C3 R5, είχε κατακτήσει τον τίτλο το 2018 και φέτος επέστρεψε στην κορυφή συγκεντρώνοντας 121 πόντους, αφήνοντας στη 2η θέση τον Όλιβερ Σόλμπεργκ με 112 πόντους και στην 3η τον Γκρεγκουάρ Μανστέρ με 86.
RALLY DI ROMA CAPITALE
Ο πρώτος αγώνας του ERC για το 2020 ήταν το ασφάλτινο Rally di Roma Capitale στην Ιταλία, 24-26 Ιουλίου. Παρόλο που αρχικά, οι Ιταλοί σχεδίασαν έναν αγώνα με αυστηρό υγειονομικό πρωτόκολλο και παρουσία θεατών, εντέλει το τελευταίο δε συνέβη.
Ο Αλεξέι Λούκιανουκ κέρδισε τον εναρκτήριο αγώνα με διαφορά 16.1 δευτερόλεπτα από τον περσινό νικητής του αγώνα και δύο φορές πρωταθλητής Ευρώπης, τον Ιταλό Τζιαντομένικο Μπάσο με Volkswagen Polo GTi R5. Στο βάθρο των νικητών ανέβηκε ακόμη και ο Σουηδός Όλιβερ Σόλμπεργκ επίσης με Volkswagen Polo GTi R5.
RALLY LIEPAJA
Το τριήμερο 14-16 Αυγούστου πραγματοποιήθηκε στη Λετονία το Rally Liepāja. Ο αγώνας, που ήταν χωμάτινος και αποτελούνταν από 10 ειδικές διαδρομές, έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια στο ημερολόγιο του ERC και διεκδίκησε με αξιώσεις έως και την είσοδό του στο φετινό WRC, γεγονός που καταδεικνύει τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται από τους Λετονούς.
Ο νεαρός και ταλαντούχος Όλιβερ Σόλμπεργκ με Volkswagen Polo R5 ήταν ο νικητής του αγώνα. Ο Σουηδός πανηγύρισε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στη χώρα της Βαλτικής. Στα αξιοσημείωτα είναι το γεγονός ότι ολοκλήρωσε τον αγώνα με μέση ωριαία ταχύτητα 120,7 χλμ./ώρα.
Στη δεύτερη θέση, χωρίς ωστόσο να βαθμολογείται στο πλαίσιο του ERC, τερμάτισε ο Μαντς Όστμπεργκ. Ο Νορβηγός με Citroen C3 R5 συμμετείχε όπως και αρκετά ακόμη πληρώματα στο Rally Liepaja ως προθέρμανση ενόψει του Ράλλυ Εσθονίας για το WRC. H διαφορά του με τον Σόλμπεργκ ήταν 20,1 δευτερόλεπτα. Την πρώτη τριάδα στη Λετονία συμπλήρωσε ο Αλεξέι Λούκιανουκ κατακτώντας μάλιστα τους βαθμούς της δεύτερης θέσης για το ERC.
FAFE MONTELOGO
Στις 2-4 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στην Πορτογαλία το ασφάλτινο Ράλλυ Fafe Montelongo, που πήρε το βάπτισμα πυρός στο θεσμό. Αντικατέστησε το επίσης πορτογαλικό, αλλά χωμάτινο, Ράλλυ Azores. Το πρόγραμμα περιλάμβανε 18 ειδικές διαδρομές. Το στοιχείο που έκανε το Ράλλυ Fafe Montelongo να ξεχωρίζει, είναι πως κανείς από τους πρωταγωνιστές δεν είχε προγενέστερη γνώση των ειδικών διαδρομών. Η βροχή εμφανιζόταν σε τακτά χρονικά διαστήματα και ανάγκασε τους οδηγούς να αναζητούν διαρκώς τα όρια τους, μην επιτρέποντας οποιαδήποτε χαλάρωση.
Νικητής ήταν ο Αλεξέι Λούκιανουκ που έδειχνε να ελέγχει την κατάσταση από το ξεκίνημα του αγώνα, αν και μια λανθασμένη επιλογή ελαστικών και ένα τετ-α-κε στην προτελευταία ειδική, ίσως να του κόστιζε τον αγώνα, όμως στο τέλος κατάφερε να φύγει χαμογελαστός από την Πορτογαλία. Κατέκτησε τη δεύτερη φετινή του νίκη. Ο Ρώσος επικράτησε με διαφορά μόλις 4,6” από τον Γάλλο Γιαν Μπονατό, ο οποίος ξεπέρασε κατά μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου τον Ισπανό Ιβάν Άρες.
RALLY HUNGARY
Επόμενος σταθμός ήταν ασφάλτινο Ράλλυ Ουγγαρίας, 6-8 Νοεμβρίου. Ο συγκεκριμένος αγώνας παρουσίαζε για πολλούς λόγους, ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αφενός, οι 16 ειδικές διαδρομές ήταν ιδιαίτερα δύσκολες, αφετέρου κορυφώνονταν η μάχη για την κατάκτηση του τίτλου.
Νικητής του αγώνα ήταν ο Αντρέας Μίκελσεν. Ο Νορβηγός με Skoda Fabia Rally2 Εvo. Έτσι ο 31χρονος οδηγός, ο οποίος στο παρελθόν νίκησε τρεις φορές σε αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος (WRC), έκανε δυναμική επιστροφή, καθώς δεν είχε συμμετάσχει σε αγώνα φέτος.
Στη 2η θέση τερμάτισε ο 21χρονος οδηγός από το Λουξεμβούργο Γκρεγκουάρ Μανστέρ με Hyundai i20 R5 και στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Εφρέν Λγιαρένα με Citroen C3 R5. Ο 25χρονος οδηγός από την Ισπανία, πέρυσι είχε κατακτήσει τους τίτλους των ERC 3 και ERC 3 Junior.
RALLY ISLAS CANARIAS
Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ ολοκληρώθηκε στην Ισπανία 26-28 Νοεμβρίου με το Ράλλυ Καναρίων Νήσων. Ένας αγώνας που ανέκαθεν συγκέντρωνε μεγάλο ενδιαφέρον, προσελκύοντας και συμμετοχές επιπέδου… WRC.
Ο Αλεξέι Λούκιανουκ μπορεί να τερμάτισε στην 7η θέση του αγώνα, όμως αυτό δεν τον εμπόδισε να χριστεί πρωταθλητής Ευρώπης. Ο Ρώσος στην Ισπανία έκανε περισσότερο αγώνα τακτικής και φρόντισε να παραμείνει κοντά στον Όλιβερ Σόλμπεργκ, ώστε να μην απειληθεί.
Ο 19χρονος Σουηδός με Volkswagen Polo R5 τερμάτισε στην 4η θέση της γενικής και αναδείχθηκε Πρωταθλητής ERC 1 Junior, δηλαδή για οδηγούς έως 28 ετών με αυτοκίνητα προδιαγραφών R5, γεγονός που πέραν του τίτλου του προσφέρει και χρηματικό έπαθλο 100.000 ευρώ, για χρήση στο ERC την επόμενη χρονιά.
Νικητής στο Ράλι Καναρίων Νήσων ήταν ο Αντριάν Φορμό με Ford Fiesta R5 MkII. Ο 25χρονος Γάλλος οδηγός έφτασε στην πιο σημαντική νίκη της μικρής μέχρι τώρα καριέρας του. Στη 2η θέση του αγώνα τερμάτισε ένας ακόμη Γάλλος οδηγός. Ο Γιαν Μπονατό και στην 3η θέση βρέθηκε ο Ισπανός Ιβάν Άρες.